FINANCIËLE HULP BIJ EEN LAAG INKOMEN

Heeft u een laag inkomen, bijvoorbeeld een bijstandsuitkering, een laag salaris of een lage uitkering? Dan is het soms moeilijk om rond te komen. De gemeente Steenbergen en de overheid bieden een aantal regelingen voor inwoners met een laag inkomen.

Ontvangt u per maand minder dan onderstaande vastgestelde inkomensgrenzen (inclusief vakantiegeld), dan kan het zijn dat u gebruik kunt maken van deze regelingen.

Inkomensgrens (incl. vakantiegeld)*
21 jaar tot AOW- leeftijd Gehuwd of samenwonend € 2.384
21 jaar tot AOW- leeftijd Alleenstaande (ouder) € 1.668
Vanaf AOW- leeftijd Gehuwd of samenwonend € 2.512
Vanaf AOW- leeftijd Alleenstaande (ouder) € 1.853

*per 1 januari 2024; deze bedragen wijzigen ieder half jaar

Financiële regeling sociaal culturele bijdrage:

Deze regeling gaat om een geldbedrag voor bijvoorbeeld het lidmaatschap van een sportclub, muziekvereniging, toneelvereniging of bibliotheek. Er zijn ook mogelijkheden voor het bezoek aan een concert, museum, bioscoop, theater, attractiepark, zwembad of dierentuin.

Meer informatie:

Voor meer informatie over de diverse regelingen kunt u contact opnemen met Vraagwijzer. U kunt van maandag t/m donderdag tussen 9.00 en 12.00 uur bellen naar 0167 54 11 31 of online een afspraak maken via www.vraagwijzersteenbergen.nl.